BoostOn Oy
Viikinkaari 6
00790 Helsinki
reijo.laatikainen(at)booston.fi
Y-tunnus: 2292649-6
Focus-ryhmien käyttö
Menetelmällä voidaan kartoittaa myös asenteita ja arvoja. Focus-ryhmät ovat monissa tilanteissa tehokkaampi menetelmä kuin syvähaastattelut. Focus-ryhmien validiteetti on korkea, koska samaa asiaa voi kysyä useasta eri näkökulmasta. Siten toimeksiantajan polttavat kysymykset saavat todennäköisesti perusteellisen vastauksen. Lisäksi Focus-ryhmää voidaan vielä täydentää jälkikäteen lähetettävällä kyselyllä, jos tulosten analysointi vaiheessa ilmenee uusia mielenkiintoisia kysymyksiä.
Esimerkkejä Focus-ryhmien käyttötilanteista: Miten ja miksi kirjatieto ja käytännön hoitovalinnat eroavat toisistaanUuden tuotteen lanseeraamiseen liittyvät erikoiskysymykset Materiaalin testaus Muutos toimi- tai terapia-alueen kilpailutilanteessa tai säätelyssä Asiakaspalvelun kehittäminen
|